Wednesday, April 24, 2013

P116 Wangsa Maju Dato' Shafei Abdullah : Tinjauan Ke Tokong-Tokong,NGO Dan Kampung-Kampung 23 April 2013

Pada 24 April 2013, bermula jam 9.00 Pagi, YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah,telah mengadakan Lawatan Bermotor ke kampung-kampung di sekitar Gombak yang berada di dalam Parlimen Wangsa Maju.

Dalam program tersebut YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah turut mendengar rintihan mahupun aduan daripada rakyat cina seperti ketiadaan lampu jalan untuk memasuki kampung, longkang yang tersumbat disebabkan oleh sampah-sarap sehingga mengakibatkan banjir, dan beliau juga turut berjanji untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi masyarakat cina tersebut.








Program itu juga menyaksikan YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah telah melawat tokong-tokong yang terdiri daripada Tokong Kim San,Tokong Guan Ying,Tokong Da Shen Ye dan lain-lain serta NGO seperti Persatuan Hokkian Setapak, Persatuan Kim Lan dan sebagainya yang berada di sekitar Gombak.

Dalam program lawatan ke kira-kira 11 Tokong termasuk 4 NGO itu rata-rata penduduk melahirkan rasa gembira serta bersyukur atas kesudian YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah melawat dan membantu mengatasi masalah yang mereka hadapi seperti permasalahan jalan berturap.






0 comments:

Post a Comment